Peugeot 205 GTi ' 89

Peugeot 205 GTi był odpowiedzią na zapoczątkowaną w latach 80-tych przez VW, klasę małych kompaktowych samochodów sportowych klasy GTI typu Golf GTi Mk1. 
Po raz pierwszy auto pojawiło się 1984 roku i specjalnie dla tego modelu firma zaprojektowała nowy silnik typu XU i wyposażyła go we wtrysk BOSCH LE2-Jetronic. 

Silnik,napęd i to co pod maską
XU9 1905cm3 8V , seryjnie 122KM

-silnik nowo złożony ,wyważony 
-wałek Newman PH4 Tarmac Rally Sprint Cam , Duration In/Ex 300/300
-podwójne wzmocnione sprężynki zaworowe CatCams
-obrobiona głowica z dużymi zaworami 
-regulowane koło rozrządu ProRacing
-kolektor wydechowy Supersprint
-wydech przelot z 1 tłumikiem
-krótki dolot z filtrem ITG + łącznik Samco
-sportowe przewody wysokiego napięcia Magnecor 8,5mm
-dodatkowa chłodnica oleju od Audi S2
 

-krótka skrzynia 
-sprzęgło Peugeot Sport
-łapa sprzęgła przerobiona na nowego typu
-shortshifter

-przewody wodne silikonowe Samco
-podciśnienia Samco
-sportowa odma JR
-carbonowa skrzynka na przekaźniki i bezpieczniki
-carbonowa osłona akumulatora

cały silnik,skrzynia i osprzęt wyczyszczona i odmalowana

Zawieszenie :
-gwint AVO przód
-Bilstein B6 tył
-nowe wahacze z tulejami poliuretanowymi SuperPro
-sportowe sztywne poduszki silnika i skrzyni
-rozpórka przód górna i dolna
-grubszy stabilizator

wszystko wyczyszczone i odmalowane i poskładane na nowych srubach

Hamulce : 
-duże zaciski z Citroena c4 VTS - seryjnie 300mm ja przerobiłem pod tarcze 283mm aby zmieścić pod felgę 15" (ale w każdej chwili można zmienić na 300mm) - seryjne w P205 247mm
-tarcze nacinane SpeedMax
-klocki rajdowe EBC YellowStuff
-nowe przewody hamulcowe w całym aucie
-duża, wydajniejsza pompa hamulcowa
-płyn Motul RBF660

Wnętrze : 
-bardzo rozbudowana klatka bezpieczeństwa
-deska flok z elementami carbonowymi
-boczki drzwi carbon
-zaślepka pomy paliwowej carbon
-fotele OMP RS 
-Pasy Sparco + Sabelt
-Kierownica Sabelt
-Naba Momo
-Kuweta z laminatu
-worek na kaski Sabelt
-mocowanie dwóch kół,lewarka i klucza

Nadwozie : 
-waga 870kg (525 przód,345 tył)
-buda odelżona , wypiaskowana ,powycinane wszystko co nie potrzebne
-cała obspawana i wzmocniona
-pomalowany na biało
-oklejenie Peugeot 205 T16
-nakładki na błotniki od rally 
-maska na 4 zapinki